מה בין נרות חנוכה לחשיבה יצירתית?

ערן בליזובסקיהידעתם שהנר שאתם מדליקים איתו את החנוכיה – הוא תוצאה של חשיבה יצירתית?
הרבה מוצרים מחיי היומיום שלנו הם תוצאה של חשיבה המצאתית וחשיבה יצירתית.
הבסיס לכל מוצר – הוא הצורך. בדוגמא שלנו הצורך הוא לכידת האש.

עם הזמן, נעשים שינויים ושיפורים במוצר. המוצר הראשוני היה כלי חרס שהתפתח לנר של היום שקיים בשלל צורות ומגוון צבעים.
הטכנולוגיה מסייעת לחשיבה ההמצאתית…בדוגמה שלנו: מהשמן של בעלי חיים ששימש לבערה לפראפין….

גם בשוק העסקי חשיבה יצירתית והמצאתית היא בסיס לקיומם, להישרדותם ולפריצתם של ארגונים.
מהם ארבעת מקורות החשיבה היצירתית?

1. מזל, טעות או מקריות – ההיסטוריה מספקת לנו שפע של דוגמאות לרעיונות חשובים שצמחו בדרך זו – הדבק של POST IT של חברת 3M הוא תוצר של טעות בחוזק הדבק.
2. תמימות – תכונה המאפיינת חשיבה של ילדים שאינם מכירים באילוצים ולכן הם בעלי גישה חופשית לחדשנות – חברה ליצור משחת שינים רצתה לגרום לצריכה גבוהה יותר למשחה. המנקה ששמעה את השיחה אמרה בתמימות – למה לא תגדילו את החור…והשאר היסטוריה.
3. שחרור – השחרור מעכבות ומהזהירות המסורתית מוביל לחשיבה "מחוץ לקופסא". סוכנות החלל האמריקאית ניסתה לפתח עט שיכתוב בחלל בתנאי חוסר גרביטציה… לאחר חשיבה ופיתוח ארוך הוחלט לחזור לשימוש בעיפרון…
4. הנעה/מוטיבציה – הנכונות להשקיע שעות בניסיון למצוא חלופות אשר ישפרו את הקיים ואולי ביום מן הימים ימצאו את התרופה למחלת הסרטן.

התפתחות הנר הינה דוגמא אחת מני רבות כיצד ניתן לשפר מוצר או רעיון עסקי באמצעות החשיבה היצירתית.

חברות ועסקים אשר חורטים על דגלם את החשיבה היצירתית יגיעו להישגים פורצי דרך.

"אם תמשיך לעשות את מה שתמיד עשית תמשיך לקבל את מה שתמיד קיבלת.." (אלברט איינשטיין)
"אם אתה יכול לחלום על זה, אתה יכול לעשות את זה" (וולט דיסני)

רוצים לשמוע עוד – כל זאת ועוד בהרצאה.
על הכותב:

ערן בליזובסקי, מרצה בחשיבה יצירתית, מעביר הרצאות לחברות וארגונים, בימי עיון וכנסים, העשרה לעובדים ומנהלים, ישיבות הנהלה, הרמת כוסית לחג, חוגי בית ועוד.
לאתר הבית:http://www.magic4business.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/blizovsky.eran

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
לרווחה שלך,
דורית שלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *